Vardagliga irritationsmoment

Blev igår att tänka på små saker som verkligen kan göra mig på dåligt humör. Små obetydande saker, egentligen. Men just i den stunden var det väldigt frustrerande.
Alla håller på skriver om sina 3 positiva saker på dagarna.. här kommer mina 3 NEGATIVA från gårdagen.

1. Att komma in i en butik på Åland och mötas av personal som står å pratar FINSKA med varandra.
Åland är SVENSKSPRÅKIGT, då anser jag även att arbetsspråket skall gå på SVENSKA!!!!

2. Att i samma butik, har personal på en sådan plats som kassan, när flertalet personal knappt kan svenska, anser jag också vara lite tokigt..

Och sist men inte minst (detta gäller samma butik som ovanstående 2)

3. MAN KAN INTE BARA HA 1 KASSA ÖPPEN PÅ DAGARNA!!!!! öppna fler, få det att löpa lite.
Jag anser inte att man skall måsta stå 15 min i kö för att köpa en mjölk.

Små bagateller, i know. men ack så irriterande dom kan vara!

Tack för mig!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mariah

Isn´t it weird how people talk shit about you,when the only thing they actually know about you is you name..

RSS 2.0