Vad var det som hände..

Har senaste veckan spenderat mycket tid åt att fundera över livet.. Både bra och dåliga saker (mest bra) och blev helt förundrad över hur livet har ändrat under åren som gått.
Från att va en person som hade människor runt mig hela tiden, och ränna runt som bara den, fika, party, luncher, middagar osv osv, till en som endast sitter hemma och glor hela dagarna (om man inte jobbar eller är i stallet).
Vad hände lixom.. Givetvis har jag blivit äldre, har 2 barn å sambo. Men endå.
Slutar folk höra av sig för att man skaffar barn, blir man tråkig då? eller e det mig som person det är fel på?!
Nu menar jag INTE att folk måste höra av sig och att det bara är andra det hänger på.. Jag vet själv hur man skall använda en telefon och skulle bra kunna slänga iväg ett mess/samtal till någon av alla bekanta jag har.. Men det blir lixom inte av. Det är som det blir en ond cirkel "äh, hon hör aldrig av sig, hon vill nog inte umgås med mig mer.. så varför skall jag höra av mig till henne" garanterat så folk tänker om mig också :)
Så nej, jag skyller inte på alla andra, jag kan som sagt också höra av mig.. men det blir inte av.
Bara en tanke som slog mig idag, tror dockinte jag är ensam heller..

Så att. tills jag eller någon annan hör av sig.. så fortsätter jag sitta här och är den bittra kvinnan jag håller på blir :)
(med en liten släng av fjorttis gnäll)

Ha en bra dag gott folk :)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mariah

Isn´t it weird how people talk shit about you,when the only thing they actually know about you is you name..

RSS 2.0