Semester...?

Just idag känner jag ett stort behov av semester. En skönt avkopplande weekend på någon fin plats. Med spa, mysiga caféer, shopping osv osv.. Exakt det skulle jag behöva nu. Men nej nej..  Min semester var förra helgen.. På en crossbana, i en citron, och en hemmagjord säng. Men vet ni.. Det var fan lyx.
Förut, när jr var liten enu, var semester för mig:
1: när jag gick på wc eller duschade
2. For till stallet, tog en ridtur
3. Kunde lägga mig på soffan en stund.

Detta är nu ett minne blott!

Nu är min semester när jag far på jobb!! Inte ens på wc får man va ifred mer.. Nej nej, dit tränger dom sig in allihop. Nea, Moss, Eddie, Simba å Siri.. Vänta bara tills kattungen kommer på att det är sammanträde där några gånger per dag å. Jag kan snart titulera mig "proffs pissare in public" de ni! ingen dålig titel det inte! :D
Var hos mamma för en stund sen, Nea lekte snällt någonstans och Celine satt å tittade på tv. Såg min chans att lägga mig på soffan. POFF!! 2 sekunder tog det för dom två marodörerna att sitta å hoppa på mig och tjoa och tjima! 
Kan hända att denna bitterhet kommer från att mina två ljuvliga änglar är fruktansvärt billiga idag.
hon äldsta börjar bli skoltrött å urväntad på sommarlovet. Hon minsta har väl inte så mycket att vänta på, så hon har nog mest bara attitydsproblem skulle jag tro. Men slåss kan hon, som en fullvuxen karl! oooh jaaa.. 1.5 åringar kan sloss utan dess like! 
tur att det inte händer så ofta sånt här. För då skulle jag bli tvungen att skänka bort dom.

Nej, jag behöver ingen predikan om att jag har skaffat dom själv å då får jag tåla sånt där. För jag tål det, mycket mycket bra. Och jag hoppas att ni som läser detta kan ta det med en gnutta ironi. 
För majoriteten av dagarna så är det nog riktigt prima! 



Välkommen till min verklighet!!
 
ha en bra kväll!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mariah

Isn´t it weird how people talk shit about you,when the only thing they actually know about you is you name..

RSS 2.0