Diskning = Mycket funderingar

Var snäll och gav diskmästaren semester idag och tog mig an berget själv.
Medans jag stod där och gnuggade, och irriterade mig över allt onödigt skit man har, bla muggar, gafflar,knivar osv osv (Var mycket mer skit en så jag tänkte på dock men) Så växte det fram en stark känsla för att göra lite nytta för en gångs skull..

Nytta iform av att samla ihop allt onödigt man har, och skicka iväg det. Att få göra en egen insamling.. Vet att det ordnas mycket sånt, men jag tror inte det kan bli för lite av det. Så jag bestämde mig där mitt i mitt diskande att jag förbanna skall göra det. Jag skall starta en egen insamling, om det så även blir bara jag. 
En insamling till behövande nere i baltikum, utsatta kvinnor och barn. Jag vet att det finns många många många olika ställen just nu som behöver hjälp, Men av någon anledning så är det just det som jag har funderat många gånger på och velat göra nått för.

Och jag tror inte jag är den enda som känner att det finns så otroligt mycket onödigt i hemmet, som skulle kunna bli en stor vardagslyx i någon annans liv.. T.ex tallrikar, gafflar, knivar, sängkläder osv osv..
Oftas när det är insamlingar så lämnar man kläder.. Jätte bra, men tänkt hur mycket just lite husgeråd kan göra.

Har just mailat Rädda Barnen här på Åland och hört mig för lite, hur man kan gå tillväga.
Jag skall förbena mig göra detta!! Och mina "skräpgrejer" kan göra en annan kvinna med barn lycklig, så är det värt det.

Så, vad säger ni! Är det någon som är med mig?
over and out
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mariah

Isn´t it weird how people talk shit about you,when the only thing they actually know about you is you name..

RSS 2.0