Skall polisen verkligen behöva rycka ut till en lågstadieskola?!

Satt med Celine vid köksbordet idag när hon berättade att Polisen varit till skolan. *ok, dom har varit dit och berättat om sig själva* var min första tanke. Men NEJ.. Så var det absolut inte! Orden som sedan kom ur henne var skrämmande!! Och det fick mig verkligen att undra: VART ÄR DENNA HOLME PÅVÄG!!!

Hon berättade om denna pojke, som jag inte tänker nämna namnet på, hur han hade näst intill attackerat två lärare och att polisen, POLISEN!! måste komma dit och reda upp det hela!! och han nu var avstäng en längre tid.
Jo, det är en 8 åring som har berättat detta, så man kanske skall sålla lite.. Men jag vet vem pojken är, och jag vet vem föräldrarna är, och jag kan helt ärligt säga. Jag blir INTE förvånad. Men att det skulle gå sådär långt trodde jag aldrig! 

Och sättet som Celine berättade det hela på skrämde mig. Det lät som vardagsmat i skolan, inte alls som om det skulle varit första gången. Lite småbråk med pojken inblandad har man hört om, men det här. Det tog priset!

Jag hoppas verkligen att det kommer att göras en ordentlig utredning. Och att framförallt pojken får hjälp!!
Och jag hoppas verkligen skolan engagerar sig och tar ordentligt krafttag. Det har gått för långt om barnen börjar ta över och gå på lärare!! speciellt när det händer i en lågstadieskola!

Har frågat mig själv hela kvällen: ÄR DET DAGS ATT BYTA SKOLA NU!!! jag vill INTE att min dotter skall komma hem och prata om våld mellan lärare och barn, som om det skulle vara en helt normal


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mariah

Isn´t it weird how people talk shit about you,when the only thing they actually know about you is you name..

RSS 2.0