Onsdag

Spenderat några timmar i stallet idag i vanlig ordning. Paulina var med och red. Duktiga Qetesh gick riktigt fint. Men, varmblods sto som hon är så måste man ju lite, men bara lite, visa sina lite sämre sidor också. Men det goda övervägde det onda idag, så jag förlåter henne :)
Fick jobba på ordentligt i nästan 1 timme. T.o.m att hon fick henne i galopp! Och jag kan lova att det måste varit det roligaste jag sett på länge. Det var inte vackert första gången, inte någonstans, men hon gjordet det, och det är ett stort framsteg :) Andra gången såg det iaf bättre ut :)
1 timme alltså, och hon var knappt trött efteråt. Det verkar finnas hur mycket ork som hellst i den där hästen när hon väl kommer igång. Bara snön är borta så är det uteritter som blir prio 1 igen! Som jag längtat! Det är längesedan sist! :)

Bara hem på en liten snabbvisit nu, efter middagen är det bara att fara tillbaka till stallet och skotta sågspån!
Man får hoppas att det är sista för den här vintern!! 

I morgon är det muscikcafé i skolan, och Celine skall uppträda med en klasskompis.
Undrar om inte jag är mer nervös än vad Celine är! Men hon gillar att uppträda så det skall nog inte vara nått problem :) Själv fick man den stora äran att baka nått till serveringen.. Höhö säger jag bara. Få se vad det blir :P

Nej, bara att börja med middagen nu, sen iväg och jobba lite igen :)
 
 
 
Arbetsmyran :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mariah

Isn´t it weird how people talk shit about you,when the only thing they actually know about you is you name..

RSS 2.0