Det här med insamlingen

Sitter dag ut och dag in och funderar å grubblar å har mig om hur jag skall gå tillväga med mitt lilla projekt.
Var i kontakt med Rädda Barnen, som knappt alls var intresserade (att en privatperson var intresserad av att göra nått var tydligen inte aktuellt..) Dessutom jobbade inte dom i dom områden som jag var intresserad av.
Emmaus var betydligt mer hjälpsamma! Dom erbjöd sig att jag skulle lämna in grejer till dom, att jag skulle fixa en egen insamling, som dom sedan kunde fixa dit jag ville ha det, eller om jag helt ville sköta allt själv så skulle dom ge mig kontaktuppgifter till olika personer/instanser jag skulle vända mig för vidare transport och sånt.
Alltså kan man säga att emmaus gick vinnande ur detta. 

Har även suttit och kika på Unicef, sos-barnbyar, röda korset, hoppets stjärna osv osv.. 
Någon som har nå erfarenheter av någon hjälporganisation? Typ som fadder eller nått?

Nå ja, bara att forska vidare och se vart det leder


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mariah

Isn´t it weird how people talk shit about you,when the only thing they actually know about you is you name..

RSS 2.0