Dagens F.A.I.L

Onsdag idag då. Underbart vinterväder utanför väggarna. Eller så inte. Han där ovan molnen har nog verkligen fått fnatt. Ena dagen är det ett helt fantastiskt underbart vinterväder med -10 grader och nästa så ä rdet +3, storm och ösregn. Får verkligen hoppas på en bättring av väderläget till v 8 då det är barnens vecka, nämligen sportlovet.

För övrigt så har man lyckats med enn oerhört misslyckande idag.
När jag äntligen kom ihåg mitt skattekort, och skulle föra det till Omsorgskansliet, ja nej då var dom inte där mera.. Där dom varit sen jag började jobba för dom.

For helt världsvant till Strandgatan, där dom alltid varit, kliver in, känner inte alls igen stället, och blir lite obekväm i hela situationen. Läser på dörren att det står Ålands Landskapsregering (och där borde det ju börja klicka lite..) men tänker att dom kanske hyr någon liten lokal där.. Kommer en stroppig herreman som tittar snett på mig, frågar lite försynd "alltså, är inte omsorgen här mera?"
Får ett surt, "nä, om du kan läsa så ser du att det står Ålands landskapsregering på dörren"

Hade lust att säga nått spydiskt tillbaka till den bittra mannen, Men duktig som man är kunde jag va tyst.
Skämdes lite lätt när jag gick ut därifrån, såpass mycket t.o.m att jag inte kom mig för att ta reda på vart Omsorgskansliet har flyttat :)

Nå ja, tar nya tag i morgon tror jag bestämt :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mariah

Isn´t it weird how people talk shit about you,when the only thing they actually know about you is you name..

RSS 2.0